برد پکیج چیست؟

برد پکیج
فنی ـ مهندسی

برد پکیج چیست؟

می توان گفت برد پکیج فرمانده و مغز دستگاه است، این قطعه فرمان لازم را به سایر اجزای دستگاه صادر می نماید. در حال حاضر در بیشتر ساختمان های مسکونی و اداری جهت تامین آبگرم مصرفی و آبگرم موردنیاز مدار گرمایشی از پکیج استفاده می کنند. این سیستم ها به دلیل مزایای بیشماری از قبیل کاهش اشغال فضای مفید ساختمان، بازدهی مطلوب، کاهش اتلاف انرژی و مصرف بهینه سوخت با استقبال فراوانی روبه رو شده و بسیاری از افراد پکیج های گرمایشی را به سایر سیستم های مشابه ترجیح می دهند. اما پرکاربرد ترین آنها پکیج دیواری است که در اکثر آپارتمان های چند طبقه، ادراه ها مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع تجهیزات نیز مانند سایر سیستم های پیچیده از کنار هم قرار گرفتن اجزا و قطعات ریز و درشتی ساخته شده اند.

برد پکیج

قطعه ای که فرمان لازم را برای دریافت اطلاعات، هماهنگی و کنترل عملکردهای این اجزا صادر کند چیزی نیست جز برد پکیج، برد یک قطعه الکترونیکی است که از برخی قطعات اطلاعات کسب کرده و به برخی دیگر از اجزا فرمان صادر می کند. با توجه به نوع پکیج ها ممکن است از یک یا چند عدد استفاده شده باشد و محل قرار گیری آن در پشت صفحه کنترل پکیج داخل محفظه ای قرار گرفته است. محفظه ای که وظیفه ی حفاظت از برد را دارد به عنوان جعبه محفظه برد شناخته می شود. از قطعاتی که به برد پکیج اطلاعات صادر می کنند می توان به پرشر آب، فلوسوئیچ، سنسورهای حرارتی، ترموستات اتاقی، میله یونیزاسیون، کلیدهای حرارتی اشاره نمود، و از قطعاتی که این قطعه به آنها فرمان صادر می کند می توان شیر برقی گاز، شیر سه طرفه، فن، پمپ و نمایشگر اشاره کرد.

برد پکیج

از عوامل خرابی در برد پکیج میتوان اشاره داشت به :

کار نکردن پمپ در پکیج

یکی از دلایلی که ممکن است موجب شود تا پمپ به درستی کار نکند خرابی برد است. البته دلایل دیگری مانند برقرار نشدن جریان برق در پمپ و نیم سوز شدن آن وجود دارد که تمامی موارد باید توسط تکنسین و تعمیرکار بررسی شود.

مطلوب نبودن دمای آب گرم

اگر متوجه شدید در یک بازه زمانی چند ساعته آبگرم دریافتی دمای مطلوب ندارد و در اصطلاح ولرم و یا کمی سرد است، احتمال آسیب دیدن این قطعه وجود دارد که در صورت که باید به صورت فنی بازبینی شود.

ریست شدن دستگاه پس از شعله ور شدن

اگر متوجه شدید دستگاه پس از اینکه آب گرم را باز کردید، شعله جهت گرم کردن آب روشن شد و ریست شد، احتمال خرابی برد کنترل وجود دارد.

رادیاتورها گرم کافی را ندارند

در فصل سرما در صورتی که از پس از روشن کردن مدار آب در رادیاتور ها، متوجه شد آن ها گرمای مطلوبی ندارند این احتمال را بدهید که برد پکیج آسیب دیده است.

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + چهار =