REVIT MEP

آموزش نرم افزار REVIT MEP

مرکز آموزش مهارتی انتخاب
آخرین بروزرسانی 19 فروردین 1403
0 قبلاً ثبت نام کرده اید

درباره این دوره

آموزش نرم افزار REVIT MEP

از معدود نرم افزار هایی که به سرعت در حال توسعه و فراگیر شدن بین تمامی مهندسین به‌عنوان یک نرم افزار کاربردی میباشد، نرم افزار رویت مپ  (Revit MEP ) است.

نرم افزار Autodesk REVIT MEP چیست؟

رویت مپ یک نرم افزار مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) است که توسط Autodesk برای افرادی که که در زمینه مهندسی MEP مشغول هستند ساخته شده است. MEP مخفف Mechanical (مکانیک)، Electrical (برق)، و Plumbing (لوله کشی) است، که سه شاخه مهندسی هستند که در Revit MEP بر روی آن ها کار می شود

با استفاده از مدل‌ سازی اطلاعات ساختمان به جای نقشه کشی با کمک کامپیوتر، Revit MEP قادر است با استفاده از اطلاعات پویا مدل های هوشمند ساختمان را مدیریت کند. این به سیستم های پیچیده ساختمان اجازه می دهد که به طور دقیق و در زمانی کوتاه تر طراحی و مستند شوند.

هر مدل هوشمند ساخته شده با Revit MEP نماینده یک پروژه کامل است و در یک فایل دیتابیس جداگانه ذخیره می شود. بنابراین تغییرات ایجاد شده در یک بخش از مدل به طور خودکار به بخش های دیگر مدل تکثیر می شوند، که باعث افزایش سرعت جریان کار برای کاربران Revit MEP می شود.

REVIT MEP

مزایای استفاده از Revit MEP چیست؟

از مهمترین مواردی که باعث شده این نرم افزار شرکت اتودسک به محبوبیتی چند برابری در بین مهندسین و کارفرمایان برسد می‌توان به رابط کاربری آسان و ارائه گزارشات دقیق توسط این نرم افزار غول آسا اشاره نمود. به لطف استفاده از نرم افزار رویت مپ:

  • میتوان بار حرارتی و برودتی را محاسبه کرد؛
  • میتوان میزان افت فشار کانال‌ ها، به منظور سایزینگ محاسبه کرد؛
  • انواع موتورخانه را طبق به روزترین استانداردها مدلسازی کرد؛
  •  به راحتی میتوان سرعت و اصطحکاک درون لوله ها را محاسبه کرد؛
  •  بازدهی پروژه  افزایش و زمان کاهش پیدا میکند؛
  • امکان محاسبه متره و برآورد در مدت زمانی کوتاهی فراهم میشود؛
  • میتوان تصاویر  را به صورت سه بعدی و رندرگیری شده با کیفیت بالا چاپ کرد؛
  • محل اتصالات، مدارات،  سیستم ها و عناصر موجود در پروژه را مدلسازی کرد؛
  •  میتوان سیستم های پیچیده ساختمان را به طور دقیق و در زمانی کوتاه تر طراحی و مستند کرد؛
  • تلفات انرژی کاهش پیدا کرده و منجر به بهینه سازی مصرف میشود
  • با استفاده از رویت مپ الکتریکال، میتوان سیستم روشنایی، مدارات و متعلقات وابسته به تاسیسات برقی را محاسبه و طراحی کرد.
  • و ده ها مزیت و کاربرد دیگری که متناسب با نوع پروژه و سختی کار، بسیار کارساز است. 

در حال حاضر از نرم افزار رویت مپ جهت طراحی اصولی و استاندارد سیستم های تاسیسات ( HVAC، گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع) و همچنین تاسیسات برقی، معماری، مکانیکی و ساختمان  استفاده می شود. اگر شما در یکی از از حوزه های نام برده فعالی دارید و قصد دارید در زمینه کاریتان با حرفه ای تر شوید. حتما این نرم افزار Revit رو یاد بگیرید. برای مثال برای طراحی تاسیسات موتورخانه با کمک نرم افزار رویت مپ، تمامی عناصر  شامل دیگ آب جوش، پمپ های زمینی خطی، پمپ های گردش آب، تانک نمک، منابع انبساط بسته، چیلر های تراکمی، منبع آب گرم، هواساز و… را میتوان به طور استاندارد جانمایی کرد. تصاویر زیر نمونه طراحی یک پروژه در محیط نرم افزار رویت مپ است.

در ابتدا، نرم افزار Autodesk Revit بر روی مدل سازی معماری متمرکز بود. بعداً، Autodesk Revit Structure و Revit MEP را معرفی کرد. در سال ۲۰۱۳، Autodesk Architecture، Structure  و MEP را به طور کلی ادغام کرد. در حال حاضر Revit شامل هر سه رشته است. صفحه ویرایش پروژه Revit می توانیم سه تب ابزار اول را مشاهده کنیم: معماری، ساختار و سیستم. در Revit، Systems به معنای سیستم های MEP (مکانیک، برق و لوله کشی) است.

REVIT MEP

level در رویت مپ یعنی چه؟

تراز یا Level اصطلاحی است که در نرم افزار رویت مپ برای تمامی سطوح افقی همچون سطح پشت بام، سقف و کف سازه و…  مورد استفاده قرار میگیرد. برای ایجاد و تنظیم یک Level کاربر باید در  سطح elevation view قرار بگیرد.

سخن آخر در مورد آموزش نرم افزار رویت مپ 

در این مقاله آموزشی، تا  به اینجا با مزیت ها و کاربردهای نرم افزار رویت مپ، عناصر و المان ها، آموزش نحوه کار با  نرم افزار رویت مپ قوی و محبوب آشنا شدید. پیشنهاد میکنیم که برای تسلط صد در صدی بر روی کار با نرم افزار Revit mep در دوره هایی که مرکز آموزش مهارتی انتخاب با شرایط عالی برگزار میکند، شرکت کنید. با داشتن مهارت بالا در این نرم افزار، خیلی راحتتر و با اعتماد به نفس وارد بازار کار میشوید.

3,900,000 تومان

سطح دوره
متوسط
مدت زمان دوره 40 ساعت
موضوع

آیا می‌خواهید اعلان‌های فشاری را برای تمام فعالیت‌های اصلی در محل دریافت کنید؟