000-min

آموزش فن بیان و اصول و فنون مذاکره

مرکز آموزش مهارتی انتخاب
محمد جواد هویدا
آخرین بروزرسانی 20 فروردین 1403
0 قبلاً ثبت نام کرده اید

درباره این دوره

آموزش فن بیان و اصول و فنون مذاکره

اگر فکر می کنید آموزش فن بیان و اصول و فنون مذاکره یعنی فقط سخنرانی کردن و به درد مجریان صدا و سیما می خورد، باید به شما بگویم که کاملاً در حال اشتباه کردن هستید و باید طرز فکرتان را در این مقوله تغییر دهید.

اگر بسیار ساده بخواهم برایتان بگویم که فن بیان و اصول و فنون مذاکره چیست ، می‌توان گفت یعنی به کار بردن کلمات درست در جای درست! یعنی طوری صحبت کنیم که از الفاظ به کار برده ما همان چیزی که مدنظر ماست فهمیده شود، نه کمتر و نه بیشتر.

وقتی ما توانستیم منظورمان را به مخاطبمان، همان طور که در ذهنمان هست منتقل کنیم و طرف مقابلمان هم به درستی متوجه قضیه شود، گام بلندی در جهت ارتباط موثر خودمان برداشتیم و بدون شک مهارت خوبی در سخن گفتن داریم.

آموزش فن بیان

حالا هرچقدر بهتر و مسلط تر بتوانیم صحبت کنیم و در زمان ها و مکان های مختلف که شاید فشارهای روحی و ذهنی خاصی هم روی ما می باشد با دیگران ارتباط درست تر برقرار کنیم، به همان اندازه مهارت در فن بیانمان داریم. پس فن بیان یعنی توانایی صحبت کردن در هر زمان ، مکان و هر شرایطی متناسب با مخاطبمان…

آیا فن بیان و اصول و فنون مذاکره را می‌توان تقویت کرد؟

سوالی که برای شما هم شاید پیش آمده باشد این است که آیا فن بیان یک مهارت ذاتی است یا می توان با انجام تکنیک ها و تمارینی بهتر صحبت کرد و مهارت کلامی خود را بالا برد؟

برای پاسخ به این سوال باید به شما بگوییم که این مهارت هم مثل موضوعات دیگر در افرادی بیشتر ظهور و بروز دارد که مشخصه های خاصی داشته باشند از جمله عوامل وراثتی، محیط زندگی فرد، علایق شخصی و …

اما این مطلب به این معنا نیست که چنین مهارت مهمی باید فقط در ذات ما باشد و ما به هیچ وجه قادر به کسب آن نیستیم. خوب صحبت کردن هم مثل همه مهارت های دیگر زندگی قابل رشد دادن و تقویت کردن است. تمرین هایی وجود دارد که با انجام دادن و ممارست در آنها بدون شک می توانیم بهتر از هم اکنون صحبت کنیم و در محافل مختلف زندگی شخصی و کاری خود بدرخشیم.

آموزش فن بیان

فقط نکته قابل توجه این است که نباید زود خسته شد و قافیه را باخت که اگر این صفت را به همراه داشته باشیم و زود زمین بازی را خالی کنیم، نه این مهارت را، بلکه همه زندگی را خواهیم باخت. به همین علت باید به این نکته باور داشته باشیم که با تمرین مستمر و با پشتکار و اراده می توانیم خودمان را حتی به سطح سخنرانان مطرح دنیا برسانیم و از این مهارت دوست داشتنی لذت ببریم.

برنامه تحصیلی

24 ساعت

رفع استرس

نویسندگی

اعتماد به نفس

بهداشت صدا

تنفس دیافراگمی

کنترل لهجه

حس گرفتن

دکلمه و شعرخوانی

2,100,000 تومان

سطح دوره
پیشرفته
مدت زمان دوره 24 ساعت
موضوع

دوره های مرتبط

آیا می‌خواهید اعلان‌های فشاری را برای تمام فعالیت‌های اصلی در محل دریافت کنید؟