وبلاگ

اوت لوک Outlook چیست؟ مزایا و کاربردها

outlook
توسعه فردی

اوت لوک Outlook چیست؟ مزایا و کاربردها

امروزه استفاده از اینترنت و استفاده از پست الکترونیک یا همان ایمیل رشد بسیار بالایی داشته است. یکی از این نرم افزار ها که از ابتدا پیدایش ایمیل همواره کنار ما بوده در خصوص ایمیل همراه ما بوده است نرم افزار اوت لوک است. شاید شما هم قبلاً نرم افزار outlook رو دیده بودید و همواره سؤال می کردید که برنامه outlook چیست؟ outlook نرم افزار چیست و به چه کاری می آید؟

outlook چیست؟

مایکروسافت اوت‌لوک (Microsoft outlook) برنامه ای است که برای دریافت و ارسال نامه های الکترونیکی استفاده می شود، البته نباید دیگر قابلیت های این نرم افزار نظیر تقویم و دفترچه یادداشت را فراموش کرد. معنی outlook به فارسی به معنای چشم انداز است. اوت لوک که به طور کلی در دو نسخه ساخته و عرضه شده است، امروزه کاربرد بسیاری برای کاربرانی که دائما از ایمیل، تقویم و یادآورها استفاده می کنند؛ دارد.

برنامه اوت لوک به دو شکل عرضه شده است: outlook express (که همراه با ویندوز نصب می شود) و مایکروسافت اوت‌لوک (که در مجموعه microsoft office قرار دارد)  به رغم این که از نظر شکل کمی با هم متفاوتند، ولی تقریبا کارکردهای یکسانی دارند. نسخه ی اولیه آن با ویندوز نصب می شود اما نسخه ی کامل تر در پکیج های آفیس قرار گرفته و به شما در مدیریت و طبقه بندی اطلاعات شخصی تان کمک می کند.

در ایده آل ترین حالت استفاده از نرم افزار ایمیل کلاینت، نرم افزار اوت لوک جهت میزبانی ایمیل‌ سازمانی شما است اما شما می توانید از آن برای ایمیل‌های رایگان همانند Gmail، Yahoo و غیره نیز استفاده نمایید.

outlook

منشأ برنامه outlook چیست؟

شاید برای شما سؤال باشد که سازنده و منشأ برنامه outlook چیست؟ نرم افزار outlook توسط کمپانی بزرگ مایکروسافت تهیه و تولید شده است . این برنامه در دو مدل عرضه می شود که کارایی یکسانی دارند. در مدل اولیه که outlook express نامیده می شود و همراه ویندوز بر روی رایانه های نصب می شود. مدل دوم که outlook Microsoft نام دارد و همراه مجموعه آفیس بر روی سیستم های رایانه ای نصب می شود. هر دوی این مدل ها تقریبا کارایی کسانی دارند و در تنها در برخی موارد و ساختار با یکدیگر تفاوت دارند.

گزینه های اوت لوک

همانطور که در بخش اول این مطلب عنوان کردیم، روش های مختلفی برای دسترسی به این ابزار ایمیل وجود دارد. در این قسمت به توضیح این روش ها می پردازیم.

اوت لوک به عنوان بخشی از ماکروسافت آفیس ۲۰۱۹

اوت لوک هنوز هم بخشی از ماکروسافت آفیس ۲۰۱۹ است. قبل از نسخه ۳۶۵، ماکروسافت آفیس را به عنوان یک بسته جداگانه و مبتنی بر اشتراک فروخت. هنوز هم می توانید Office Home & Business 2019 را با یک بار پرداخت به مبلغ ۲۴۹٫۹۹ دلار خریداری کنید.

به این ترتیب می توانید نسخه های به روز پاورپوینت، اکسل، ورد و اوت لوک را برای مک یا ویندوز دریافت و نصب نمایید.

اوت لوک به عنوان بخشی از اشتراک Office 365

علاوه بر همه اینها، می توانید اوت لوک را به عنوان پرداخت اشتراک ماهانه یا سالانه برای Office 365 دریافت کنید. همچنین سرویس ایمیل رایگان اوت لوک (دقیقا مثل جی میل) نیز در اختیارتان قرار خواهد گرفت. برای ایجاد ایمیل رایگان می توانید به Outlook.com سری بزنید. وقتی ایمیل رایگان ساختید، گزینه ارتقای Office 365 نیز در اختیارتان قرار می گیرد.

outlook

کاربرد اوت لوک چیست؟

در برنامه ی اوت لوک، این امکان وجود دارد که با ایجاد یک اکانت کاربری و تنظیمات مربوط به آن صاحب ایمیل اوت لوک شوید. علاوه بر این ایمیل outlook به شما این امکان را می دهد تا حتی در مواقعی که به اینترنت دسترسی ندارید به صورت آفلاین نیز پیام و ایمیل های خود را مشاهده کنید. به طور کلی موارد ذیل را می توان به عنوان کاربرد و استفاده از outlook در نظر گرفت :

  • مدیریت ایمیل های شخصی
  • امکان مدیریت تماس های ورودی و خروجی و همچنین مدیریت و ویرایش مخاطبین
  • تقویم
  • مدیریت اطلاعات ثبت شده در نوت
  • اشتراک گذاری اطلاعات
  • مدیریت برنامه ها، جلسات و ملاقات ها
  • ایجاد تنظیمات و قوانین شخصی سازی شده و مدیریت آنها
  • استفاده از طرح ها و قالب های متعدد نرم افزار برای ساخت محیط کاربری زیباتر
  • توسعه برنامه های کاربردی با استفاده از Visual Studio
  • و….

outlook express چیست؟

همانطور که پیشتر گفتیم، کاربران عادی و عمومی نیز امکان استفاده از سرویس اوت لوک را دارند. به طور کلی افراد با نصب ویندوز نسخه ۷ به بالا میتوانند به Outlook Express دسترسی پیدا کرده و از تعداد محدودی قابلیت این برنامه استفاده نمایند. همچنین اوت لوک اکسپرس را به عنوان نسخه ی اولیه ی این مجموعه نیز میشناسند.

اما اگر میخواهید از تمام امکانات این نرم افزار استفاده کنید لازم است تا با استفاده از پکیج مایکروسافت آفیس، نسخه ی تجاری یا اصطلاحا Microsoft Outlook را نصب نمایید.

outlook

مزایای استفاده از برنامه express outlook چیست ؟

۱- صرفه جویی در وقت
۲-  انتقال نامه‌ها به سیستم شخصی و امکان دسترسی به نامه‌ها و نوشتن نامه به صورت Offline
۳- نظم بخشیدن و سازمان دهی پست الکترونیکی به کاربر توسط دفترچه تلفن قدرتمند، تقویم و برنامه‌ی زمانبندی کارها
۴- مدیریت پیام‌های ناخواسته توسط پوشه (Junk) که دارای فیلتر قابل به روز شدن است. فایل به روز کننده آن در سایت مایکروسافت موجود است و درجه حساسیت آن هم قابل تنظیم می‌باشد.

حال که با مزایای استفاده از برنامه outlook چیست آشنا شدید در راستای بررسی کاربرد برنامه outlook در امتداد مقاله به بررسی معایب outlook چیست می پردازیم.

معایب استفاده از برنامه microsoft outlook

۱- نامه‌های الکترونیکی پس از دانلود بر روی سیستم منتقل میشوند حتی اگر ویروسی باشند. از باز کردن و خواندن نامه‌هایی که گیرنده‌ی نامه را نمیشناسید خودداری کنید.

۲- برنامه‌های سرویس گیرنده پست الکترونیکی متعلق به شرکت ماکروسافت، هدفی جذاب برای اغلب نویسندگان کدهای مخرب می باشند. شاید یکی از دلایل آن، گستردگی و مدل برنامه نویسی خاص بکارگرفته شده در آنان باشد. تاکنون کدهای مخرب فراوانی، محصولات microsoft را هدف قرار داده اند.

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =