وبلاگ

آشنایی با کشور های با زبان انگلیسی

زبان انگلیسی
زبان خارجی

آشنایی با کشور های با زبان انگلیسی

بسیاری از کشورها در قاره‌های مختلف به عنوان کشورهای انگلیسی زبان شناخته می‌شوند؛ زیرا انگلیسی، زبان مادری آن‌ها است و یا به عنوان زبان رسمی در نظر گرفته شده‌است. به دلیل ساده و قابل‌فهم بودن زبان انگلیسی و هم‌چنین استعمارات بریتانیا در قرون گذشته رواج این زبان در سرتاسر دنیا صورت گرفته است و در حال حاضر انگلیسی به یک زبان بین‌المللی تبدیل شده است.

اگر برای شما این سوالات پیش آمده است که کشورهای انگلیسی زبان کدام‌ها هستند و یا چه کشورهایی از انگلیسی به عنوان زبان رسمی یا زبان دوم استفاده می‌کنند، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کشور انگلستان به عنوان یک قدرت در قرن گذشته بوده است. دولت بریتانیا در هر کشوری که به استعمارش درمی آمد، قوانین آموزشی مدون و مشخصی را ابلاغ و اجرا می کرد. اولین آن ها آموزش زبان انگلیسی بود. همین باعث گردید که این زبان به عنوان زبان اصلی و بین اللمل میان جوامع بشری قرار گیرد.

کشورهای انگلیسی زبان را می توانیم به دو بخش یا به عبارت دیگر دو نوع معنی کنیم. کشورهایی که زبان انگلیسی زبان رایج آن است و دیگری کشورهایی که زبان انگلیسی زبان رسمی آنان است. کشورهایی که زبان رایج (طبعا زبان رسمی) آنان زبان انگلیسی می باشد. در ۵ قاره ی دنیا زیاد هستند.

زبان انگلیسی چگونه رشد کرد؟

زبان انگلیسی از بریتانیا سرچشمه گرفت و امپراتوری بریتانیا که در حال قدرت طلبی بود ، در قرن های 18 و 19 به گسترش انگلیسی مدرن در سراسر جهان کمک کرد. به همین دلیل است که بسیاری از کشورهایی که انگلیسی زبان رسمی آنها است جزء مستعمرات سابق بریتانیا هستند ، از جمله کانادا ، استرالیا ، آفریقای جنوبی و ایالات متحده.

استعمار به معرفی زبان انگلیسی در مناطقی مانند هند و بخشهایی از آفریقا کمک کرد ، کشورهایی که همچنان به طور گسترده زبان انگلیسی در آن ها صحبت می شود. اگرچه هندی، امروزه رایج ترین زبان در کشور هندوستان است ، اما انگلیسی همچنان زبان رسمی در این کشور است و اغلب در آموزش دانشگاهی و در فضای سیاسی از آن استفاده می شود.

به طور رسمی ، تنها 12 درصد از مردم هند انگلیسی صحبت می کنند و بسیاری از آنها این زبان را فقط به عنوان زبان دوم صحبت می کنند. با این وجود ، این کشور دارای جمعیت بسیار متراکم است ، به این معنی که این 12 درصد از افراد جامعه بیش از 100 میلیون نفر هستند. در نتیجه ، هند یکی از بزرگترین جمعیتهای انگلیسی زبان در کره زمین را دارد.

در طول قرن بیستم ، ایالات متحده به عنوان یک ابرقدرت های سیاسی بزرگ ظاهر شد ، به ویژه در سالهای پس از جنگ جهانی دوم. نفوذ این کشور ، همراه با فیلم های هالیوودی و فعالیت های روزنامه نگاری بی بی سی ، از دلایل اصلی گسترش زبان انگلیسی در طول قرن 20 شناخته شده است.

انگلیسی تنها زبان رسمی کشورهای مشترک المنافع به حساب می آید و همچنین زبان رسمی شناخته شده چندین نهاد غیر مستقل از جمله جبل الطارق ، جزایر فالکلند و برمودا است. در آغاز هزاره جدید ، انگلیسی رایج ترین زبانی بود که در دنیا صحبت می شد و به زبان علم ، سینما و اینترنت تبدیل شد.

کشورهایی با زبان رسمی انگلیسی

در بسیاری از کشورها زبان انگلیسی به عنوان زبان رسمی انتخاب شده است. زبان رسمی به زبانی گفته می‌شود که به طور قانونی در یک کشور برای امور اداری، دولتی و آموزشی در مراکزی مانند وزارت‌خانه‌ها، مراجع غذایی، مدارس، دانشگاه‌ها و … انتخاب می‌گردد.

شاید تصور خیلی از افراد به این صورت باشد که زبانی که مردم یک کشور با آن صحبت می‌کنند به عنوان زبان اصلی و رسمی آن‌ها است، اما لزوما اینطور نیست و در بعضی از کشورها دو یا چند زبان رسمی وجود دارد که یکی از آن‌ها زبان ملی مردم آنجا می‌باشد.

کشورهای انگلیسی زبان قاره‌های مختلف که این زبان را به عنوان زبان رسمی خود انتخاب کرده‌اند شامل موارد زیر می‌شوند:

قاره آسیا

زبان انگلیسی

هند، پاکستان، سریلانکا، سنگاپور و فیلیپین از مهم‌ترین کشورهای با زبان رسمی انگلیسی در قاره آسیا به شمار می‌روند. کشور هند به دلیل اینکه چندین سال مستعمره انگلستان محسوب می‌شد، نقش بسزایی در رواج زبان انگلیسی در قاره آسیا داشت.

قاره اقیانوسیه

زبان انگلیسی

در قاره اقیانوسیه کشورهای استرالیا، نیوزیلند، فیجی و یک سری کشورها و جزایر کوچک دیگر نیز از زبان انگلیسی به عنوان زبان رسمی استفاده می‌کنند.

قاره اروپا

زبان انگلیسی

در قاره اروپا اکثر مردم می‌توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند اما کشورهای انگلیس، ولز، ایرلند شمالی، ایرلند جنوبی و اسکاتلند زبان انگلیسی را به عنوان زبان رسمی انتخاب نموده‌اند.

قاره آفریقا

زبان انگلیسی

به دلیل اینکه در گذشته بریتانیا مناطق زیادی از قاره آفریقا را تحت استعمار خود درآورده بود بیشتر کشورهای این قاره مانند آفریقای جنوبی، نیجریه، کامرون، کنیا، اوگاندا، زیمباوه، غنا و رواندا دارای زبان رسمی انگلیسی هستند.

قاره آمریکا

زبان انگلیسی

ایالات متحده و کانادا در شمال قاره امریکا علاوه بر اینکه زبان مادری آن‌ها انگلیسی است، زبان رسمی آن‌ها نیز انگلیسی است. در آمریکای مرکزی و جنوبی نیز با اینکه مردم در کشورهای مختلف قادر به صحبت کردن به زبان انگلیسی هستند، اما زبان رسمی آن‌ها محسوب نمی‌شود. جاماییکا و چندین جزیره مانند ویرجین آیلند، کیمن، باهاما و … دارای زبان رسمی انگلیسی هستند.

زبان انگلیسی یک زبان بین‌المللی محسوب می‌شود و بیشتر کشورهای جهان به عنوان زبان دوم آن را انتخاب می‌کنند. به دلیل اهمیت این زبان در اکثر مناطق دنیا انگلیسی را در برنامه‌های آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها قرار می‌دهند.

چه آینده‌ای برای زبان انگلیسی پیش بینی می شود؟

هرچند امروزه زبان انگلیسی به عنوان یکی از اصلی ترین و پرکاربردترین زبان های دنیا مطرح است، اما این سؤال هم خواه ناخواه در ذهن بسیاری از زبان آموزان ایجاد می شود که آینده زبان انگلیسی چگونه است. هرچند پاسخ به این پرسش اصلاً آسان نیست، اما طبق نظر بیشتر زبان شناسان، حداقل در آینده نزدیک به هیچ عنوان احتمال ندارد که زبان انگلیسی تبدیل به یک زبان فراموش شده شود. همچنین احتمال این که طی چند سال آینده، زبان انگلیسی میزان گستردگی اش در سراسر جهان را از دست بدهد هم تقریباً نزدیک به صفر است. البته کاملاً طبیعی است که با گذشت زمان، کلمات جدیدی وارد این زبان شود و حتی شاید این کلمات از زبان های دیگر وارد زبان انگلیسی شود. اما به هر حال، زبان انگلیسی ظاهراً آن قدر قدرتمند است که حداقل در آینده نزدیک هیچ خطری تهدیدش نمی کند!

زبان انگلیسی

برای سفر و جهانگردی، چه زبانی را بیاموزیم؟

اگر هدف اصلیتان از فراگیری یک زبان، استفاده از آن در طول سفر است، پیشنهاد می کنیم که پیش از هر زبان دیگری، به فکر تقویت زبان انگلیسی تان باشید. چرا که نقاط خیلی کمی در جهان وجود دارد که توانایی تان در استفاده از زبان انگلیسی نتواند هیچ کمکی به شما برای برقراری ارتباط با مردم آن جا کند. البته بدیهی است که اگر پیش از انجام سفر، آنقدری فرصت داشته باشید که بتوانید زبان کشور میزبان را تمرین کنید، سفر بهتر و پرخاطره تری خواهید داشت.

اما با این حال، معمولاً این نوع یادگیری زبان چندان قابل اعتماد نیست و خیلی بهتر است که در کنار آن، تسلط کاملی هم به زبان انگلیسی داشته باشید. در اینصورت، هروقت احساس کردید که لهجه زبان جدید برایتان کاملاً تازه است و یا به هر دلیلی نمی توانید که منظورتان را با زبان مخصوص آن کشور منتقل کنید، بلافاصله می توانید از توانایی خود در زبان انگلیسی استفاده کنید.

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =