بازرسی ایمنی آسانسور

بازرسی ایمنی آسانسور

مرکز آموزش مهارتی انتخاب
محمد جواد هویدا
آخرین بروزرسانی 20 فروردین 1403
0 قبلاً ثبت نام کرده اید

درباره این دوره

اختراع آسانسورها از دستاورد های کاربردی بشر بوده است. آسانسور می تواند کارهای ما را تسهیل بخشد در صورتی که بازرسی ایمنی آسانسور انجام شد باشد و امنیت جانی و مالی افراد استفاده کننده از آن حفظ شود ا زاین شرکت های بازرسی آسانسور در همه جای دنیا با تست آسانسور و نظارت بر عملکرد درست آسانسور ها از بروز حوادث دلخراش جلوگیری می کنند.
بازرسی ایمنی آسانسور باید توسط کارشناسان با تجربه این صنعت طبق چک لیست بازرسی آسانسور صورت گیرد تا جابجایی در طبقات برج ها و آسمان خراش ها با امنیت کامل صورت گیرد.

بازرسی ایمنی آسانسور :

  1. بازرسی آسانسور بالابر برای افراد معلول
  2. بازرسی آسانسور حمل و نقل
  3. بازرسی آسانسور ساختمانی
  4. بازرسی آسانسور نما
  5. بازرسی آسانسور هیدرولیک
  6. بازرسی آسانسور کابلی

رعایت نکات ایمنی برق در محیط کار 1199x800 min

بازرسی آسانسور

مطابق الزامات استاندارد ملی ۱-۶۳۰۳ و دستورالعمل‌های جاری در سازمان ملی استاندارد ایران، گواهی ایمنی صادره توسط شرکت‌های بازرسی فنی یک سال اعتبار دارد. آسانسورهای در حال بهره‌برداری، بایستی تحت سرویس و نگهداری مستمر (ماهیانه) و همچنین بازرسی ادواری آسانسور (سالیانه) قرار گرفته و گواهینامه دریافت کنند.آسانسور مثل هر دستگاهی نیاز به رعایت استانداردهای خاص خود دارد. از سال ۱۳۸۲ استاندارد آسانسور اجباری اعلام شد. پس از این تاریخ، به‌کارگیری آسانسورها فقط با داشتن تائیدیه استاندارد آسانسور مجاز است. سازمان ملی استاندارد با شهرداری‌های استان‌ها همکاری کرده‌اند تا گرفتن پایان‌کار ساختمان‌ها تنها با داشتن تائیدیه ایمنی آسانسور  توسط «اداره کل استاندارد کشور» مجاز باشد.

مدیران و مالکان آپارتمان‌ها به استناد مبحث ۲۲-۲- ۶ مقررات ملّی ساختمان موظف‌اند، ضمن عقد قرارداد سرویس و نگهداری ماهانه با شرکت‌های نصاب باید در مورد استفاده از خدمات شرکت‌های بازرسی برای انجام بازرسی ادواری یا سالانه  و اخذ تاییدیه ایمنی و عملکرد اقدام کنند.گواهینامه‌ها و تاییدیه‌های ایمنی و عملکرد صادرشده از سوی سازمان ملی استاندارد، به شرط انجام سرویس‌های ماهانه ازجانب نصابان مجاز، دارای اعتبار یکساله‌اند و بعد از یکسال، نیاز به بازرسی مجدد و اخذ تائیدیه دوباره دارند.

 

آیا می‌خواهید اعلان‌های فشاری را برای تمام فعالیت‌های اصلی در محل دریافت کنید؟