آموزش نرم افزار طراحی آسانسور

آموزش نرم افزار طراحی آسانسور

مرکز آموزش مهارتی انتخاب
محمد جواد هویدا
آخرین بروزرسانی 20 فروردین 1403
0 قبلاً ثبت نام کرده اید

درباره این دوره

آسانسورها امروزه به عنوان یکی از وسایل نقلیه مهم در ساختمان‌های بلند قرار دارند. طراحی صحیح کابین آسانسور از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا علاوه بر این که باید از نظر ایمنی برای مسافران مطمئن باشد، باید همچنین برای جلب توجه و استفاده راحت مسافران طراحی شود.

نرم افزار Lift Designer

از نرم افزارهای مهم در صنعت تولید آسانسور و آموزش آسانسور می توان به نرم افزار Lift Designer اشاره کرد، این نرم افزار که ساخت شرکت DigiPara Suite می باشد، برای مبحث نقشه کشی آسانسور در کلاس های آموزش آسانسور مورد استفاده قرار می گیرد.
این نرم افزار قابلیت طراحی انواع آسانسور در حالت های دو و سه بعدی را فراهم ساخته و نتایج طراحی را بصورت های مختلف (به دلیل امکانات منحصر به فرد خود در زمینه طراحی و ارائه تصاویر سه بعدی ودو بعدی از پروژه طراحی شده) به متخصصین ارائه می دهد.
با استفاده از این نرم افزار می توان آسانسور کششی و هیدرولیک را به صورت دقیق طراحی و نقشه کشی نمود.
در نرم افزار Lift Designer به راحتی می توان قطعات آسانسور را انتخاب نمود و نحوه ی نصب آنها را به آسانی تعریف کرد. البته باید گفت که این نرم افزار فقط شامل طراحی مراحل نصب درب طبقات، نصب مکانیک آسانسور و ریل های راهنما می باشد.

آموزش نرم افزار طراحی آسانسور

امکانات نرم افزار Lift Designer

لیفت دیزایر یک نرم افزار طراحی آسانسور است. با این برنامه علاوه بر طراحی کابین آسانسور مابقی قسمت‌ها مانند طراحی چاه و چاهک آسانسور، طراحی سیم‌کشی‌ها، طراحی دربها و تعیین اندازه های آنها، طراحی موتورخانه، قطعات داخلی، اندازه‌ها و حتی تعیین وزن قطعات نیز قابل طراحی و ترسیم است.

این برنامه برای طراحی انواع آسانسور های هیدرولیک و کششی قابل استفاده است و شما به راحتی می‌توانید محاسبات لازم را انجام دهید و نقشه نصب آسانسور را به طور کامل رسم کنید.

این برنامه محیطی را به شما ارائه می‌دهد که در آن انواع قطعات استاندارد آسانسور به صورت مجزا از پیش طراحی شده‌اند و شما می‌توانید با سر هم کردن آنها، همانند تکمیل کردن پازل، آسانسور خود را مدل سازی کنید.

از دیگر ویژگی‌های این برنامه، امکان مشاهده طرح یا نقشه ترسیم‌شده، از زوایای مختلف است. درواقع با چرخاندن تصویر دو یا سه‌بعدی ساخته‌شده به عنوان مدل آسانسور، می‌توان قسمت‌های مختلف آن‌را مشاهده و بررسی کرد و در انتهای کار امکان گرفتن خروجی با فرمت‌های مختلف از مدل طراحی‌شده آسانسور وجود دارد.

آموزش نرم افزار طراحی آسانسور

مزایای استفاده از نرم‌افزارهای طراحی آسانسور

استفاده از نرم‌افزارهای طراحی آسانسور دارای مزایای بسیاری است که برخی از آنها عبارتند از:

  • طراحی دقیق و جزئی
  • افزایش سرعت و ایجاد هماهنگی
  • کاهش هزینه ها
  • شبیه سازی بهتر
طراحی دقیق و جزئی

این نرم‌افزارها امکان ایجاد طرح‌های دقیق و جزئی را با دقت بیشتری فراهم می کند.

افزایش سرعت و ایجاد هماهنگی

با استفاده از نرم‌افزار های طراحی آسانسور، تیم‌های مختلف می‌توانند با هم بر روی یک پروژه کار کنند و باعث بهبود ارتباطات و کاهش خطاها شوند.

کاهش هزینه‌ها

با استفاده از این نرم‌افزارها، هزینه‌های مرتبط با طراحی و ساخت آسانسور کاهش می‌یابد زیرا طراحی دقیق‌تر و مشخصات دقیق‌تری برای ساخت آسانسور در دست است.

شبیه‌ سازی بهتر

این نرم‌افزارها به طراحان این امکان را می‌دهند که طرح‌های خود را در یک محیط شبیه‌ سازی با شرایط واقعی بررسی کنند و مشکلات را قبل از ساخت و نصب آسانسور حل کنند.

آیا می‌خواهید اعلان‌های فشاری را برای تمام فعالیت‌های اصلی در محل دریافت کنید؟